Tuesday 28 July 2015

キッチン改装ほぼ終了!窓が違うとこんなに違う。Kitchen renovation is done! Window effect.


この美しい村の、ボロボロの古いトレーラーハウスに引っ越してからもう7ヶ月。
ついについに、キッチンが出来上がりましたー!!

It's been 7 months since we moved into the old, shabby trailer house in this beautiful village. FINALLY! the kitchen is done!!!


こんな状態が長い事続き(笑)、いやこれでもオリジナルの状態から比べれば立派なもんだったんですが...

It was like that for a (long) while, lol, but that was still much better than very original kitchen. 


夫がほぼ一人で頑張りました。大工仕事に関しては、私は全く信用されていないようなので...(笑)

My husband was keeping building this all by himself because he seems like not trusting me for this kind of labours. lol.


天井に貼ったビードボートのつなぎ目を隠すためにベースボード付けましたが、カントリー調に見えるでしょうか。

He attached base-boards to the gaps between bead-borads on the ceiling to hide them. I think it's effective to create more country cottage atmosphere.  


随分前から狙っていた水色の時計もついに手に入れて、
We added a blue clock, that we had been aiming at the gift shop for a while, onto our shelf,


夫に頼んで、木のパネルを作って頂き、
and I asked hubby to make me a wooden panel for...


ガスレンジの上の空いた場所にサインパネルを作りました。言わずもがな、熊のプーさんの台詞です。彼の様にシンプルで、楽しく幸せに生きたいな、と。

the opening above gas stove. I made a sign panel with a quote form "Winnie the Pooh" to wish our lives are simple yet fun and full fill with love as his life.


北米基準としてはとても小さいキッチンですが、とても気に入っています。
This is such a tiny kitchen for north american standard, but it's my dream kitchen! love it!

● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●


そして家中の窓。古びたアルミのフレームで、ハンドルをまわして3枚の窓を上に跳ね上げて開けるタイプのもの。リビングルームの大きな窓にはずいぶん前に木のフレームを付けたのですが、

Our windows were all old and dark coloured aluminum frames which open 3 panels upward with spinning handles. We have already attached wooden frames around some windows before...


今回、そのアルミの部分を全部白くぬって、木で真ん中にサン作り、を取り付けて、6枚ガラスの窓の様にしました。

but I decided to go further more. Painted those aluminum parts with white paint and made faux middle parts of frame by wooden pieces. And attached them like this to make windows like 6 sections of glasses. 


ビフォー Before


アフター。and after.

窓がちょっと変わっただけで、雰囲気がガラっと変わったと思います。これには私、大はしゃぎです(笑)。窓を全部付け替えたら一体いくらかかるでしょう?小さいペンキ1缶と、木切れだけでカントリーコテージの雰囲気を手に入れらんだからもう!(笑)。

Such a small treatment make the room big deference! I'm oh! so excited about. I can't imagine how much could have it cost if we replaced all windows to new ones. Instead of it we spent only for a small can of white paint and free small pieces of wood. And got a great effect of country cottage atmosphere! Yay! lol. 

まだバスルームとベッドルームと外側の改装が手つかずのまま。後どれぐらい掛かるのか(時間もお金も!)想像もつきません、やれやれ。まぁ、今はこれが私達の趣味なので、楽しむ事にします。

We still have a bath room, a bed room, and outside to go.  Sigh...  I don't know how long it takes to get all done. However, it is like our hobby now, lol. So we will just enjoy it as much as our wallet allows. 

↓クリックしてくださいね。ありがとう!

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

3 comments:

  1. 素敵~~~~。Subwayタイルですね。わたしの一番ほしいBack Splushです。白いキッチンって、本当に憧れです。これ、ご主人がすべて、一人で終えられたのですか?すごいわー。
    ライティングも、私の好み。そして、水色の時計も、私の好みだわー。こういう時計、私も探していたんですよ。Nicolaさんと、わたしの好みって似ていますね(おこがましいですけれど、、、)。

    Renovationって、やりだすと、あれも、これも、、って、やりたくなりますよね。我が家は、まだ、White RoomのProjectが終わっていないんです。いつ終わるんだろう、笑。その後、キッチンと、バスルームをなんとかしたいと思っていますけれど。

    その前に、物が多すぎるので、断捨離もしないといけないんですよ、苦笑。

    ReplyDelete
    Replies
    1. モナさん、コメントありがとうございます。嬉しいです!
      この白いSubwayタイル、真平じゃなくて、bevel(周りが傾斜してるやつです)なんですが、実はIKEAのキッチンショールームで使っているのを以前見て、恋に落ちちゃったんです(笑)。で、探して購入してこうなりました。
      モナさんとテイストが似てるなんて光栄ですよ。
      モナさんのお家プロジェクトの様子も見せて下さいね〜、楽しみにしています!

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete