Friday 18 December 2015

ついにバント型使ってクリスマスケーキ作った!クリスマス色々、街のキラキラ。I finally made a cake! Everything about Christmas.


昨日雪が降りました。町中では初雪だと思います。一瞬で雨に変わってしまいましたが、それでもクリスマスムードが高まります。何を隠そう、私は相当なクリスマス女なんです(笑)。

It was snowing for a short time yesterday. It was added even more Christmas spirits! Yes, I'm crazy about Christmas. Lol.



近所に住む日本人女子3人をお招きしてクリスマス的ランチしました。先日投稿したバントケーキ型(北米ではとても一般的なリングのケーキ型)とケーキ台と、夫に頂いたビンテージのスナックセットの食器を是非使ってみたかったのが元々の動機なんですが、兎に角お友達と積極的に振興を深める事は良い事だと...(笑)
で、こんなの出来ました。

I invited 3 Japanese girls who live around here for my Christmasy lunch. As I posted before I got a bundt cake mould and a cake stand, and also the vintage snack tableware set, and so I wanted to use them properly. Well, making our friendship even better was the main purpose of course though.


最初にバターケーキを焼いたのですが、このズッシリ重いケーキをあの大きなバント型一杯に作るにはどれだけのバターが必要なんだ!?と気がつき恐ろしくなり(笑)。で、ヨーグルト/クリームチーズのムースとのコンビにする事で軽くしてみました。色的にもキャンディーケーンの様でクリスマシーでしょ。ソースは苺とラスベリーのピューレです。
(写真は上下はYちゃん提供、ありがとう!)

When I baked a butter cake first, I realized that to fill the huge bundt cake mould with that batter you have to use a huge quantity of butter and that's scary! lol. So then I baked a small butter cake and put it into Yogurt/cream cheese mousse to make it lighter. The colour became like candy cane and it's even better. The sauce was a raspberry/strawberry puree. 
(I borrowed the pictures above and below from Y-cyan. Thanks!)


ランチは軽めにこんなにしました。トマトとボッコンチーニのサラダ、ハムと洋梨、スモークサーモンとクリームチーズのサントウィッチ、エビのミニキシュ。
お友達には喜んで頂けて嬉しかったです。

Lunch plate was like that. Cherry tomatoes and bocconcini salad, A beer hum and pear sandwich, a smoke salmon and cream cheese sandwich, and a mini prawn quiche. My friends seemed satisfied so I was glad. 

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎


バンクーバーの街のキラキラ。これはセントポールホスピタル。昔、学生の時にここのギフトショップの売り子のボランティアしてました。その時はこのライトの点灯式の盛大なパーティーにも参加しました。毎年の風物詩ですが、この病院はここからダウンタウンのもっと端に移動するようでちょっと寂しいですね。

It was St. Paul hospital Vancouver downtown. It's sparking every year in this season. I was working there as a gift shop sales clark long time ago when I was a student. So I attended a huge party of countdown Christmas lights back then too. I feel sad that the hospital move away from there to somewhere else soon.


そしてロブソンスクエアーの無料スケートリンク。奇麗ですね。
And the Robson square of free ice skating rink. That was beautiful too.


そしてクリスマスマーケットにも行きました。去年はお引っ越しで逃してしまったので、2年ぶり。

We went to the Christmas market as well. We missed it last year due to our moving so It's been two year.




ま、相変わらずですけどね。ちょっと大きくなってました。こういうのは例え代わり映えしなかったとしてもシーズンやオケージョンや伝統を楽しむのに必要なんですよね〜。

Nothing change so much but the size was a bit expanded? However, even nothing was new that was necessity to feel seasonal, occasional, and traditional atmospheres.


そしてこれはダウンタウンのセントアンドリュースチャーチで行われたクリスマスコンサート。二階の席に座ったのですが、教会の美しい建物のクリスマスのデコレーションと音楽が一体となって素敵でした。何曲かはシングアロンで、オーケストラとコワイアーと、会場の観客も一緒に歌いました。自分がコワイヤーを止めてから久しく、懐かしい気分でした。

That was one of an annual christmas concert with VSO at St. Andrew's church. My mom kindly gave us tickets. We sat on the second floor so I liked our view with beautiful church's architecture. We got some Christmas songs sing-alone and it made me missed my choir time since I quite it a few years ago. 


そしてこれも恒例、ハイアットホテルのジンジャーブレッドコンテスト。ギネスブックにも登録される様な実物大の巨大ジンシャーブレッドハウスで有名ですね。今年のは実物大ガスタウンの蒸気時計。

Ginger bread competition in Hyatt Regency hotel was also annual.  Their Guinness book registered  huge ginger bread is famous. This year's one was a life-sized steam clock of Gas town. 




どれもこれも素敵でしたよ。
All pieces were unique and fantastic. 

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎


もう一組ブーツカフを作りました。他の進行中の作品も早くアップしたいです。
I made another pair of boots cuffs. And another project of pieces will be up here soon. 

↓クリックしてくださいね。ありがとう!Thank you!
にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment