Monday 27 June 2016

お庭(ちょっぴり)改装。蜂鳥。ちょっぴり食べ物の事。A small modification of our yard. Hummingbirds. A bit about food.


これは夏至の夕方、1年で1番長い昼の終わり。日没は9時20分頃。
さて、夏本番!と言いたい所でしたが、しばし涼しい日を過ごし、昨日やっと夏らしさ復活しました。今日はまぁまぁ、かな。

The photo was from the evening of summer solstice, around 9:20. The end of the longest day of year. 
It is supposed to be very summer since then but it had been a bit too chilly for a while. But yesterday was finally very hot and sunny! 


家のあじさいもほぼ満開です。今年は、去年より少し紫ががっています。
Our hydrangea has bursted into bloom. Its colour is more purple-ish than last year


さて、お家改装はしばらくお休み、庭も含めて外側はまったく手付かずでしたが...
夏に成ると、やっぱり庭をちょっとはなんとかしたくなる。
と言う事で、元からあったプレーンでちょっとみすぼらしかった木のフェンスを夫が改造しました。実はあじさいのある位置も私達の庭の一部で、フェンスと門は、前のオーナーが彼女の犬の為に取り付けたものだったので、最初はこれらを全て撤去してしまうつもりでした。外装を直す時にいずれはそうすると思いますが、しばらくはこのフェンスをデコレーションの一つとして楽しむ事にしました。

Our house renovation has been stopped for a while and never touched any in our yard yet,
however, it's summer, we feel that should do something for our yard. 
So my husband started to modify the old shabby fences which was built by then former owner for her dog. So we originally planed to remove them because the area around the hydrangea is also a part of our yard, and it will happen in the future when we treat our house exterior, but now we decided to have fun with it. 


ビフォー、アフター。Before and after photo. 

あ、ついでに、フェンスの前のプランターはトマトやハーブやシソや二十日大根や、皆食べられる物(笑)。

Oh by the way, the planters in front of the fence is all edible, lol,  herbs and vegetables such as Tomatoes, carrots, radishes, basil, parsley, and shiso. 


偽小鳥小屋(笑)。ドライブラシで軽く白をぬって、ラスティック/カントリー風。これだけで庭の雰囲気がパッと明るくなりました。

That's fake bird houses. Lol. We dry-burashed it in light-coated manner in white to make it rustic country style. That's effective to make entire yard brighten up!


小鳥と言えば、最近、家の周りを文字通りブンブンと飛び回っている蜂鳥達。とても小さくて、目にも留まらぬ早さで飛び...

Speaking of bird house... We have a bunch of hummingbirds flying around our house latterly. They are so tiny and fast...


空中に静止できるし、なんとも可愛く不思議な生き物で、お隣の家のハミングバードフィーダーにある待っているのを羨ましく眺め、写真を撮る事にも成功したので、

and able to hover in the air, and so cute and mysterious creature for me. I had enviously seen them hanging out a hummingbird feeder of next door for a while.


ついに自分たちもフィーダーを買っちゃいました!ついでにフラワーバスケットと、そのホルダーを買って、一緒に吊るすというアイディア。花を吊るしたとたんに一羽の蜂取りが偵察にきましたよ。フィーダーではなく花をつついていましたけど(笑)。

So then we have finally gotten one for us together with a flower basket and its holder. I thought it would be a good idea to hang a feeder and flowers side by side to attract them better. In fact, as soon as we hung a flower basket, a hummingbird came to check it out! Well, it was a flower which was checked by, not a feeder though...LOL.

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎

さて、話変わって、食べ物(笑)。
Change the topic. Food! lol.




バンクーバーでも唯一の日本のオーガニック食品雑貨店、タマオーガニックライフに寄って、新鮮な野菜を購入。店主から、入荷したばかりで柔らかくて美味しいニラとキャベツを勧められたので、迷わず餃子を作る事にしました。夫が大きな手で四苦八苦しながら餃子を包む姿がなんだか面白かった!(笑)。とても美味しくできました。



We went to "One of the kind" Japanese organic grocery shop, Tama Organic Life,  in Vancouver the other day. They have a lot of fresh, exotic asian veggies and condiments there, and the owner's recommendation of that day included soft spring cabbages and Chinese chives. They are key ingredients of Gyoza dumplings so we off course made them. It was first time to make for my husband and he was bit struggling to do it at first. It was quite funny for me. The taste was guaranteed though.



これは昨日のガールズランチ。日本人女子4人が我が村へ訪ねて来てくれたので、女子に超人気の リトルホワイトハウス というカフェでアフタヌーンティーをしました。たまには良いもんです。食べきれませんでした〜。


It was a afternoon tea for lunch yesterday when 4 Japanese girls visited to me in the village. I made a reservation for us at the very popular cafe, Little White House, in Fort Langley. It was delicious and I couldn't finish them all. So big! 



彼女達と楽しい時間を過ごした後の夕方、夫とちょと外へ出ると、それはもう明るく活気にあふれる夏の夜、各レストランの賑わうパティオを横目に、ビールを我慢できる訳もありません(笑)。と言う事で、ちょっと寄ってしまいました。Beatniksのパティオで美味しいアペタイザーとお気に入りのビール、ビクトリアはドリフトウッドのファットタグIPAです。楽しい1日でした。ありがたい事です。


After spending fun time with girls, My husband and I took a shot walk in the village. When it comes to bright, hot summer night, and all restaurants' patios are vital, and their cold drinks look so attractive, how can we avoid stopping by? lol. We had nice appetizers and our favourite beer, called Fat Tug IPA from Drift wood brewing in Victoria, at the patio of Beatniks bistro. 
It was another fun day and night. Thankful. 

↓クリックしてくださいね〜!ありがとう!Thank you!
にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment