Friday 22 April 2016

バンクーバーアートギャラリーの夜のパーティー、フューズへ。Went to Fuse, the art party at Vancouver art gallery.


ここの所、30度近い夏日が続いていました。今日はちょっと涼しいけど。
そんな訳でお花達も全開。今年で4年目のシャクヤクは3つ咲きました。

Last few days were very hot like summer as almost 30 degrees. Today is much milder though. So my peony has bloomed with 3 big flowers in its 4th spring with me. 

♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎

作った物をいくつか。今回は全部ギフト用です。
日本へ永住帰国される方へ、お世話になった感謝を込めて。淡水パールのネックレスです。

Here are some of my creations. This time they are all for gifts for special people.
A pure water pearls necklace was for a lady who is going to be back to Japan permanently. She was always so good to me so I made it out of gratitude. 


そして、今週末は夫側の叔母と私の母のお誕生日ディナーがあります。プレゼントにそれぞれブレスレットを作りました。

And the beads bracelets were for my husband aunty and my mom whose birthday celebrations are happening in this weekend. 




♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎ ♥︎

さて、本題。先週の木曜日にバンクーバーアートギャラリーで行われたフューズというイベントに行きました。バンクーバーから引っ越してしまったので、アートギャラリーへ行くのも久しぶり。昔は会員だったので、年に数回行われる夜のアーティストックなパーティー、フューズへは無料で行けたはずだったのに、実は今回が初めてでした。アートスクール時代の友人達が企画した、「フューズで再会しましょう!」というのに誘われたのがきっかけでした。8時オープンで夜中までのDJ、パフォーマンス、お酒、色々ありのイベントへ入るのにとんでもなく長い行列!あきらめようかと思ったけど好奇心で頑張りました。

The main topic today is about Fuse, arty party at night at Vancouver art gallery which happened on last Thursday. It's been for a while to visit Vancouver art gallery. I was a member before and could have attended Fuse, which happens few time a year, for free but actually that was  the first time for me to go Fuse. I was invited by my art school era people to "Let's reunite at Fuse" kinda event, so I was there. I almost gave up on it when I saw a very lone line up to enter but my curiosity won! lol. 

まずは現在行われているエキジビションの、
MashUp: The Birth of Modern Culture 
を見て回りました。コンテンポラリーアーティスト達や、ポップアートの大御所のアンディー・ワォーホルやジェフ・クーンズの作品もありました。

My husband and I walked around to see current exhibition, 
MashUp: The Birth of Modern Culture first. 
There are a lot of old and new contemporary art pieces there including Andy Warhol's, Jeff Koons's and more. 


ギャラリー中央のアイコニックな階段広場。
The centre of the gallery of the iconic stair hall. 


巨大なウサギ頭と私(笑)
A bid headed rabbit and me. 


カナダのネイティブアートがスポーツシューズで作られているのは面白かった!
I was very interested in this series of Native Canadian art made out of Sports shoes. 


パフォーマンスの一つ。全身キラキラタイツの女性が踊ります。音が良くてなかなかグルービーでした。周りはアンディー・ワォーホルの作品。
It was one of the performances that a woman in sparking cover all dancing. The sound was cool and it was very groovy. Surroundings were Andy Warhol's pieces. 


そして歩き回る事、やっと数人の元クラスメートに再会できました。そんな沢山は来ていなかったようですが、ペインティングのクラスではいつも同じコーナーをシェアしていたHちゃんに会えて、お互いの電話番号を交換。それだけで行った価値がありました。

現在のエキジビションのインフォや次回フューズのスケジュールはアートギャラリーのサイトから見て下さい。アートギャラリーへは下調してから行くのが断然おすすめです。

After walking around for a while I finally found few of my art school friends! It seemed like not so many folks were there but the beat thing for me was that I was able to find H who always shared a corner of the studio with me at painting classes. 

Information of current exhibition and about next Fuse is on the link below. I definitely recommend you to search what you are expecting at the gallery beforehand. 


そして私(と夫)の作品の数々は下のリンクから。オーダーも(どの国からでも)お気軽にどうそ!
And my (and my husband's) pieces are on the link below. Your order is welcome from any country.


↓クリックしてくださいね〜!ありがとう!!Thank you so much!
にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment