Friday 30 January 2015

A peaceful Friday. Coffee with a friend.


今日のフレザーリバー。雲のパターンがなかなか良ろしい。この時点ではちょっと曇りぎみの2時過ぎ、おだやかな金曜日です。

It's a peaceful Friday afternoon. It was a bit cloudy at that time but look at this pattern of the sky over the liver!


お昼過ぎにお友達が、ご注文下さったピアスを受け取りに私の住む町にやって来てくれので、一緒にお茶しに行きました。その道すがらの教会と青空が奇麗でした。

It was very sunny earlier. The church on my way to the cafe, where I was gonna meet up with a friend, was charming under the very blue sky. She came to pick up the earring I made for her sister. I appreciate it!


Blacksmith cafe. このClafoutiっていうカスタードのお菓子がお気に入りです。チェリー入り。彼女も同じ物を。楽しく話に花が咲きましたね。

This is my favourite sweet called Clafouti. Yummy! We had an interesting conversation over coffee and sweets.


先日買ったエアープランツはこんなふうに飾ってあります。まだお家のリノベーションが完了していなくてすべてが一時的な配置ですが、この飾り方は本採用かな。

昨日はやっと、2週間かかってキッチンカウンタートップの計測の来てくれました。カウンターが届くのに後3週間かかるそうです。やれやれ。

さて、リノベーションは続きますが、殆どの大工仕事は夫任せにならざるを得ません。私はもっぱらデザイナーで、彼がコントラクターな感じです。私の今の実質的な仕事は、ペンキぬり、掃除、物のオーガナイズ、そしてクッションカバーなどの小物のデザインと制作といった所でしょうか。今、クッションカバーのデザインが決まり、制作に取りかかる前のブログ更新(ちょっと逃避、笑)。

早く色々な物の完成図を載せたいものですね〜。

皆様良い週末を!


The air plants I bought the other day are displayed like that. Since we are keep on renovating our house, everything is just temporally displayed but I am satisfied in that way with the air plants.

It took 2 weeks to get a guy who measure our kitchen countertop yesterday and it will take 3 more weeks to be installed. sigh. I want my kitchen!!

So renovation, renovation! lol. My husband is like a contractor (even a plumber) and I'm kind of a designer. My actual tasks now are painting, cleaning, organizing and making a small stuff such as cushion covers. I've just decided the design for them and writing this before I start to sew them together.

I dream about the day I proudly post all "before and after" photos.

Have a good weekend!


No comments:

Post a Comment