Thursday 2 April 2015

特に何もしなかった一週間、明日からイースターの連休。I did nothing special in this eek so far. Easter long weekend is coming.


日曜日から体調不良で何もやる気が起こらない。ま、そんな事もあるさ。重病人ではないけれど、これが私に見える世界のすべて...なんちって。
ま、要は外にもですにグーたらしてただけって事ですな。

I've been not really well since Sunday. It happens sometimes. not severe at all though. Photos were all what I could see in my small world...Not! lol.
Anyway, that tells how I was lazy in this week. 


クラウンモールディングがないと締まらない感じの部屋。時計の針が黒で見えにくかったので、ブルーグレーに塗ってみた。ちょっとましになりました。

a corner of the living room without crown moulding is incomplete looking. I painted clock hands in pale blue-grey to make them more noticeable. They were black originally.


具合悪い、というか機嫌悪い私に夫が差し入れしてくれた花です。可愛らしいねぇ、いえ、花がね。(夫もね?)

Because I wasn't feeling perfect or even a bit grumpy, my hubby gave them to me. How cute they are! (or he was! lol)



週の初めに突然、雹が降りました。雹(ヒョウ)ってこんな字だって知らなかった...これはお隣の家の物置の屋根。すごい音がしました。春の天気の不安定さ、私のホルモンのように(爆笑)。

It hailed once in the begging of this week. The photo was a roof of a shed of next door. It was so noisy. The spring weather is such a unstable thing like my autonomic nerve. Lol!

先日、日本人の友人から「普段ずっと英語を話して暮らしているよね?どんな感じ?」と聞かれました。ああ、特に何も考えていなかった。そうだな、仕事も家庭生活も英語だけど、実際その瞬間はどっちの言語を話しているかなんて考えてはいなく、ただコミュニュケーションを図ろうとしている。過去に読んだ記事や情報を頭の中で反復する時なども、その情報を日本語で得たか英語で得たかは思い出せない事が多々ありますが、それはより多くの情報を収集する事に集中しているからでしょう。要するに、何語で話しているかはそれほど需要ではない。それは私がとても優秀で、英語が母国語同様に堪能と言う事では全くありません。私は若い頃から英語を話したわけでもないし、これは単に、生きる、遊ぶ、順応するというお話で、多くの日本人が思う所のバイリンガル(それ以上)になるためお勉強の難しさ、(不可能と思っている人もいるでしょ)に反する様な別お話です。この感覚は外国語を比較的早く使いこなすキーかもしれません。ちなみに私は40歳を過ぎてからこうなりました。
そのお話はまたゆっくり書く事にします。

On the other day, one of my Japanese friends asked me that how it feels like that I've been living with almost only speaking in English in my daily life. Hm... actually I don't think what language I am using at every moment. What I am trying is just better communications. I Also don't think in which languages I read when I obtain information. May be because I am just concentrating the substances  rather than languages. I'm not a English language expert nor fluent english speaker as my mother tongue. The fact is language means communication to live, to play to adapt to me. I take this matter different from "Study English" idea especially not as the way Japanese people think. That might be the key to adjust in the foreign languages quickly. By the way, I started to speak English in my 40's. I'll talk about this topic more later on. 

イースターのロングウィークエンドは明日からですね?グッドフライデーからイースターマンデーまでの4連休の方も多いかと思います。さて私もグズグズから復帰して春を楽しむ事とします。良い連休を!

The easter long weekend is about starting! Many people will have 4 days off form Good Friday to Easter Monday. Alright, I will get over this laziness and enjoy this beautiful spring time too. You have a great long weekend! 

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment